Köpvillkor

Vi på Newt Skincare säljer hudvård via internet till privatpersoner i Finland.

Företagets namn: Linda Österberg Oy
Adress: Vörågatan 13
Postadress 65100 Vasa
FO- nummer 3014541-1
info@newtskincare.fi

ORDER
Beställning av order görs på vår hemsida www.newtskincare.fi Om du har frågor kring beställningen eller leveransen är du välkommen att kontakta oss på info@newtskincare.fi När du genomfört en order innebär det att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister. Vi bekräftar beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit.

PRODUKTER OCH PRODUKTPRIS

Produktens pris finns utskrivet i euro i samband med produktbeskrivningen. Produktens pris innehåller mervärdeskatt. Skatteprocenten syns i köpkorgen och i orderbekräftelsen.

FRAKT OCH LEVERANS
Vi hanterar normalt din order inom 1-2 dagar (helgfria vardagar) När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt.

FRAKTKOSTNADER

Din beställning levereras till den leveransplats du valt eller hemleverans till den adress du angivit. Fraktkostnader betalas i samband med att du betalar för dina köpta produkter. Välj i kassan det leveranssätt du vill ha. Vi levererar produkter i hela Finland, bortsett från  Åland. Leveransen sker tillsammans med Posti. Fraktkostnader innehåller även moms 24%. Vid beställning över 100€ är leveransen gratis.

Leveransvillkoren i enlighet med Postis leveransvillkor.

Hemleverans Posti 12,90€. Välj detta alternativ om du vill ha din leverans direkt till hemmet. Om du väljer hemleverans ber vi dig fylla i din telefonnummer så att posten kan vara i kontakt med dig gällande tidpunkt för leverans.

Vill du veta mer om Posti Hemleverans?

Du hittar mer information om tjänsten här: Posti Hemleverans

ANSVARSBEGRÄNSNINGAR

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll

BETALNING
Vi använder oss av Klarna Checkout som betallösning. (https://klarna.fi) Betalning med Klarna är tryggt och smidigt. Med Klarna Checkout inkluderas Klarnas samtliga betalningsalternativ: Betala direkt (kortbetalningar, banköverföring och Klarna Direkt), Betala senare (faktura) samt Dela upp (delbetalningsplan 6, 12, 24 och 36 månader och flexibla betalningar).

Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du Klarnas villkor samt våra köpvillkor. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.fi För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.fi  under ”Mina sidor”

ÅNGERRÄTT & RETUR
Vi hoppas verkligen att du älskar dina produkter lika mycket som vi gör! Men om du av någon anledning skulle vilja göra en retur:
Eventuella returer och byten måste göras inom 14 arbetsdagar efter mottagandet av beställningen. Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt konsumentskyddslage.  De returnerade produkterna måste vara oanvända och intakta i originalförpackningen för att kunna returneras. Föremål som är använda, skadade, nedsmutsade eller på något sätt ändrade kan avvisas och returneras till kunden. Om du har fått en felaktig eller skadad vara ska denna reklameras.

För att göra din retur, maila oss följande info till info@newtskincare.fi så hjälper vi dig:

  1. Ordernummer (finns i din orderbekräftelse).
  2. Ditt namn och kontaktuppgifter.
  3. Antal och namn på produkten som önskas returneras.

 

ÅTERBETALNING
Återbetalning enligt Klarnas återbetalningsvillkor

BYTE AV PRODUKT
Om du vill byta en produkt till en annan, måste du göra en ny beställning. Returnera din beställda produkt normalt enligt anvisningarna för returnering. Fraktkostnader tillkommer alltid vid nya beställningar.

REKLAMATION
Om du har fått en defekt eller skadad produkt ber vi dig att omgående kontakta oss på info@newtskincare.fi Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.